ÖDEV2 (Güncel)

Dersin Adı               : Tarih

Sınıflar                     : 9. Sınıf

Ünitenin Adı/No    : 4. Ünite: İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası

Konu                       : Kavimler Göçü

*Bu ödevde kazanımlar bölümünde değişiklikler yapılmıştır. Nedeni ise; bazı kazanımların konunun ilgili ünitesini kapsamaktaydı ve konu dışına çıkmaktaydı ve bazı kazanımlar da konuya uygun olarak yeniden şekillendirilmiştir. 

1.      Öğretmeye çalışacağım konu ve öğrencilerimin öğrenmesini istediğim(kazanımlar) nedir?

Konu: Kavimler Göçü

Elde Edilecek Kazanımlar:

·         Türklerin yaşadıkları coğrafyaları tanır.

·         Kavimler Göçünün sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder.

·         Kavimler Göçünün sebep olduğu buhranı ve bunun sonucundaki ortaya çıkan

            gelişmeleri kavrar.

·         Kavimler Göçü sonucunda bölgedeki değişimleri siyasi, askeri, kültürel ve etnik

 açıdan analiz eder ve yorumlamasını yapar.

·         Kavimler Göçünün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi

 olacağını ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin

 kuruluş temelini ve bölgedeki siyasi etkinliklerin neler olabileceğiyle alakalı

çıkarımlarda bulunur. 

2.      Seçtiğim bu konuyu sunma/paylaşma ile ilgili düşündüğüm teknoloji-yöntem ve teknik nedir?

Yöntem    : Sunuş Yoluyla Anlatım

Teknik       : Eş Zamanlı (Online) Video Konferans Ders Anlatımı

Teknoloji  :Kamera-İnternet Bağlantısı-Bilgisayar veya Telefon

3.      Konuyu anlatmak için neden bu teknoloji-yöntem ve tekniği seçtim?

Bu teknoloji-yöntem ve tekniği seçmemin nedeni;

·         Pandemi döneminde uzaktan eğitim olduğu için öğrencilere ulaşmam zor ve dışarıda da bulaş riski çok fazla ve pandemi dolayısıyla uzmanların ve genelgelerin yüz yüze eğitimi kısıtlamasından dolayı,

·         Bu zorlu şartlar altında hiç ders yapmamaktansa ve öğrencilerin bilgi eksiği olmasını sağlamak dolayısıyla,

·         Dersin konusunun ileride anlatacağım konuların temeli olması sebebi ile ünite girişine uygun olan anlatım yöntemi bu yöntem olduğundan dolayı seçtim.

 

4.      Bu seçimlerimin öğretim/öğrenme sürecine katkısı ne olacak?

Konuyla ilgili katkılarını sıralamak istersek eğer:

·         Öğrenci geçmişle bağlantı kurup o dönemde yaşayan insanları anlamaya çalışarak empati yapacak.

·         Bu konudaki kazanımlarını sosyal ve düşünce hayatına uygulayacak.

·         Geçmişte yapılan hataların gelecekte tekrarlanmaması gerektiğini bilecek.

·         Kavimler Göçünün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi olacağını ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin kuruluş amacını ve bölgedeki siyasi etkinliklerinin neler olabileceğiyle alakalı çıkarımlarda bulunacak.

·         Aslında ders verimi olarak çok az bir verim elde edeceğiz ama öğrencilerin okul ile   olan bağını koparmamak ve bu sürecin hep böyle gitmeyeceğini göstermek ve akademik olarak da öğrencilerin yetersiz kalmamaları gibi katkıları olacağını düşünüyorum.

5.      Benden başka bu şekilde konuyu paylaşan/sunanlar var mı? Varsa benim farkım nedir?

Özellikle pandemi döneminde biz öğretmenler aynı konumda olacağımız için diğer öğretmenler de benim uyguladığım yöntemi seçecektir. Benim farkım ise bu ve diğer bütün konuların paylaşımı/aktarımı sırasında sadece eş zamanlı(online) video konferans yapmayacak olmamdır. Konu anlatımı sonrasında öğrencilerin konuyu pekiştirebilmesi için;

·         Konuyla ilgili okuyabilecekleri kitap/makale önerisi yapacağım.

·         Konuyla ilgili inceleyebilecekleri haritaları paylaşacağım.

·         İlerideki gireceği sınavlar için de kazanım testleri paylaşacağım.

·         Anlatımını yaptığım konunun dokümanlarını da paylaşacağım.

·         Yeni konu haftasına gelmeden önce de öğrencilerime bazı görevler vereceğim ve konunun işlenmesinden birkaç gün sonraya tekrardan bir eş zamanlı (online) video konferans dersi başlatacağım ve orada öğrencilerimin görüntü ve ses aracılığı ile edindikleri bilgileri tartışmasını ve yorumlamasını isteyeceğim böylece öğrencilerime konuyu daha kalıcı ve farklı yönlerinden kavratmış olacağım.

 

 

 

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar