ÖDEV2 (Güncel)
Dersin Adı : Tarih
Sınıflar : 9. Sınıf
Ünitenin Adı/No : 4. Ünite: İlk ve Orta Çağlarda Türk
Dünyası
Konu : Kavimler Göçü
*Bu ödevde kazanımlar bölümünde değişiklikler yapılmıştır. Nedeni ise; bazı kazanımların konunun ilgili ünitesini kapsamaktaydı ve konu dışına çıkmaktaydı ve bazı kazanımlar da konuya uygun olarak yeniden şekillendirilmiştir.
1. Öğretmeye çalışacağım konu ve
öğrencilerimin öğrenmesini istediğim(kazanımlar) nedir?
Konu: Kavimler Göçü
Elde Edilecek Kazanımlar:
· Türklerin
yaşadıkları coğrafyaları tanır.
· Kavimler
Göçünün sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder.
· Kavimler
Göçünün sebep olduğu buhranı ve bunun sonucundaki ortaya çıkan
gelişmeleri kavrar.
· Kavimler
Göçü sonucunda bölgedeki değişimleri siyasi, askeri, kültürel ve etnik
açıdan analiz
eder ve yorumlamasını yapar.
· Kavimler
Göçünün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi
olacağını
ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin
kuruluş temelini ve bölgedeki siyasi
etkinliklerin neler olabileceğiyle alakalı
çıkarımlarda bulunur.
2. Seçtiğim
bu konuyu sunma/paylaşma ile ilgili düşündüğüm teknoloji-yöntem ve teknik
nedir?
Yöntem : Sunuş Yoluyla Anlatım
Teknik : Eş Zamanlı (Online) Video Konferans
Ders Anlatımı
Teknoloji :Kamera-İnternet Bağlantısı-Bilgisayar veya
Telefon
3. Konuyu
anlatmak için neden bu teknoloji-yöntem ve tekniği seçtim?
Bu teknoloji-yöntem
ve tekniği seçmemin nedeni;
·
Pandemi
döneminde uzaktan eğitim olduğu için öğrencilere ulaşmam zor ve dışarıda da
bulaş riski çok fazla ve pandemi dolayısıyla uzmanların ve genelgelerin yüz
yüze eğitimi kısıtlamasından dolayı,
·
Bu zorlu
şartlar altında hiç ders yapmamaktansa ve öğrencilerin bilgi eksiği olmasını
sağlamak dolayısıyla,
·
Dersin
konusunun ileride anlatacağım konuların temeli olması sebebi ile ünite girişine
uygun olan anlatım yöntemi bu yöntem olduğundan dolayı seçtim.
4. Bu seçimlerimin öğretim/öğrenme sürecine katkısı ne
olacak?
Konuyla
ilgili katkılarını sıralamak istersek eğer:
·
Öğrenci
geçmişle bağlantı kurup o dönemde yaşayan insanları anlamaya çalışarak empati
yapacak.
·
Bu
konudaki kazanımlarını sosyal ve düşünce hayatına uygulayacak.
·
Geçmişte
yapılan hataların gelecekte tekrarlanmaması gerektiğini bilecek.
·
Kavimler
Göçünün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi
olacağını ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve
devletlerin kuruluş amacını ve bölgedeki siyasi etkinliklerinin neler
olabileceğiyle alakalı çıkarımlarda bulunacak.
·
Aslında
ders verimi olarak çok az bir verim elde edeceğiz ama öğrencilerin okul
ile olan bağını koparmamak ve bu
sürecin hep böyle gitmeyeceğini göstermek ve akademik olarak da öğrencilerin
yetersiz kalmamaları gibi katkıları olacağını düşünüyorum.
5. Benden başka bu şekilde konuyu paylaşan/sunanlar var
mı? Varsa benim farkım nedir?
Özellikle
pandemi döneminde biz öğretmenler aynı konumda olacağımız için diğer
öğretmenler de benim uyguladığım yöntemi seçecektir. Benim farkım ise bu ve
diğer bütün konuların paylaşımı/aktarımı sırasında sadece eş zamanlı(online) video
konferans yapmayacak olmamdır. Konu anlatımı sonrasında öğrencilerin konuyu
pekiştirebilmesi için;
·
Konuyla
ilgili okuyabilecekleri kitap/makale önerisi yapacağım.
·
Konuyla
ilgili inceleyebilecekleri haritaları paylaşacağım.
·
İlerideki
gireceği sınavlar için de kazanım testleri paylaşacağım.
·
Anlatımını
yaptığım konunun dokümanlarını da paylaşacağım.
·
Yeni konu
haftasına gelmeden önce de öğrencilerime bazı görevler vereceğim ve konunun
işlenmesinden birkaç gün sonraya tekrardan bir eş zamanlı (online) video
konferans dersi başlatacağım ve orada öğrencilerimin görüntü ve ses aracılığı
ile edindikleri bilgileri tartışmasını ve yorumlamasını isteyeceğim böylece
öğrencilerime konuyu daha kalıcı ve farklı yönlerinden kavratmış olacağım.
Yorumlar
Yorum Gönder