HAYRETTİN YÜKSEL-18010015023  ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ – ÖDEV4        

                                2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAFTALIK PLAN

OKUL ADI

GÜNDOĞMUŞ ANADOLU LİSESİ

DERSİN ADI

TARİH

SINIF/ÜNİTE

9. SINIF/ 4. ÜNİTE İLK VE ORTA ÇAĞLARDA TÜRK DÜNYASI

KONU

KAVİMLER GÖÇÜ

 

ETKİNLİĞİNİZİN AMACI VE/VEYA KAZANIMLARI NELERDİR?

Kavimler Göçü konusu tarih derslerinde materyal bulmakta zorlanılan konular arasındadır. Ancak biz bu imkânsızlığı haritalar üzerinde çeşitli simgelerle ve uygulamalarla aşmaya çalışacağız. Bu uygulama ile öğrencinin kazanacağı kazanımlar ise;

- Kavimler Göçünün sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder.

- Kavimler Göçü sonucunda bölgedeki değişimleri siyasi, askeri, kültürel ve etnik açıdan analiz eder ve yorumlamasını yapar.

- Kavimler Göçünün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi olacağını ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin kuruluş temelini ve bölgedeki siyasi etkinliklerin neler olabileceğiyle alakalı çıkarımlarda bulunur.

 

 

 

ÖĞRENCİLERİN NE YAPMASINI BEKLİYORSUNUZ?

Öğrencilerin öncelikle konuyu ders kitabından okumalarını ve sonrasında da özellikle devlet/kavim isimlerinin olduğu önemli yerleri not almasını bekliyorum. Öğrencinin anlatım içerisinde verilen bölgeleri yönleri anlayabilmesi için harita bilgisinin coğrafya dersi aracılığıyla ve benim yönlendirmemle birlikte iyi olması gerekmektedir. Özellikle kavimlerin nerelerde yaşadıkları ve isimlerini iyi bilmesi gerekir. Teorik açıdan ilk olarak öğrencilerin bunu gerçekleştirmesi gerekir.

HAZIRLADIĞINIZ MATERYALİN AŞAMA AŞAMA EKRANINDA NELER OLACAK VE İLERLEME NASIL GERÇEKLEŞECEK?

–İlk olarak konuya giriş yapılacak ve konunun ayrıntılarına inilmeye başlandığı sırada materyal devreye katılacak ve süreç aşamalı olarak aktarılırken materyaldeki hareketli şekiller(insan gruplarını-askerleri ve diğer kavimleri temsil edecektir) uygun yerlere anlatım vakti geldiğinde (kronolojik şekilde) bırakılarak ilgili savaşların-bölgelerin-kavimlerin bulunduğu yerler, yapılan yer değiştirmelerinin bölgesel olarak izlenmesi sağlanacaktır. En sonunda ise konunun günümüzdeki etkilerine de yine uygun hareketli şekillerle(günümüzde Avrupa ve Doğu Avrupa’da kurulmuş olan devletleri ve kavimleri temsil edecektir.) değinilecektir.  

ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKENLER?

 

Öğrencinin materyal üzerinde yapması gereken ise;

Öğrenciler daha önce aldığı notlar aracılığıyla harita üzerinde önceden hazırlanmış şekilleri oklarla belirtilen yönlerde hareket ettirmesini bekliyorum. Böylece öğrenci göç hareketinin ne yönde yapıldığını, göç güzergâhını harita üzerinde uygulamalı olarak görmesi gerekir. Benim tarafımdan konunun anlatımı yapıldıktan sonra benim sorduğum açık uçlu soruları bu harita ve uygulamayı göz önüne alarak cevaplandırmasını istiyorum. Öğrenci bunu yaparken kitaptan ezberlenmiş gibi değil anlatılandan yola çıkarak kendi yorumunu yapması gerekir.

 

HAZIRLADIĞINIZ DERSİN EVRENSEL ÖĞRENME TASARIMI İLKELERİNE, YÖNTEM VE STRATEJİLERİNE UYUMU?

Bu materyal evrensel öğrenme tasarımı ilkelerinin tanıma, strateji ve beceri ile duyuşsal ağlar faktörlerine uyumludur. Her öğrencinin bireysel özellikleri farklıdır ancak derste yaparak/yaşayarak öğrenme yöntemi bütün öğrencilerin beş duyu organına hitap eden bir yöntem olduğundan dolayı benim hazırladığım materyal de bu yöntem referans alınarak hazırlanmıştır. Öğrenci bu materyalle beraber anlatılan konuyu/olayı minik bir uygulamayla, yaparak/yaşayarak özümsemiş olacaktır. Kısaca bu materyal evrensel öğrenme tasarımı ilkelerine uyumludur.

DERSİ HAZIRLARKEN KULLANDIĞINIZ ARAÇ/TEKNOLOJİLER VE KAYNAKLARIN LİSTESİ

-Tarih Atlası ve Fiziki Dünya Haritası

-MEB Ders Kitabı

-Yardımcı Kaynaklar

-Materyalin hazırlanması sürecinde kullanılan araç-gereçler(karton, makas, yapıştırıcı, kalem vs.)

-Kamera-Bilgisayar/Telefon-Anlatım sırasında İnternet Bağlantısı

-Ayrıca başka öğretmen ve öğrencilerin görmesi ve konuyu tekrarlaması açısından veya materyalin yapılabilmesi için kılavuzluk açısından YouTube Platformuna ekleyeceğim bunun için de YouTube üyeliği. Anlatım sırasında da Zoom Meets Programını kullanacağım.

ÖĞRENCİLERİN BU DERSE KATILMAK İÇİN İHTİYAÇ DUYACAKLARI ARAÇ/TEKNOLOJİ VE KAYNAK LİSTESİ?

-Tarih Atlası ve Fiziki Dünya Haritası

-MEB Ders Kitabı

-Yardımcı Kaynaklar

-Materyalin kullanılması sırasında kullanılacak araç gereçler(defter, kâğıt, kalem)

-Dersi dinlemek için Kamera-Bilgisayar/Telefon- İnternet Bağlantısı tekrar izlemek veya materyali yaparken kendilerine kılavuz olabilmesi için YouTube ücretsiz üyeliği. Son olarak dersin canlı olarak izlenebilmesi için Zoom Meets ücretsiz üyeliği.(Üyeliklerin veli gözetiminde oluşturulmasına özen gösterilecektir.)

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar