HAYRETTİN YÜKSEL-18010015023 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ – ÖDEV4
2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
HAFTALIK PLAN
OKUL ADI |
GÜNDOĞMUŞ ANADOLU LİSESİ |
DERSİN ADI |
TARİH |
SINIF/ÜNİTE |
9. SINIF/ 4. ÜNİTE İLK VE ORTA ÇAĞLARDA TÜRK
DÜNYASI |
KONU |
KAVİMLER GÖÇÜ |
ETKİNLİĞİNİZİN AMACI VE/VEYA KAZANIMLARI
NELERDİR? |
Kavimler Göçü konusu
tarih derslerinde materyal bulmakta zorlanılan konular arasındadır. Ancak biz
bu imkânsızlığı haritalar üzerinde çeşitli simgelerle ve uygulamalarla aşmaya
çalışacağız. Bu uygulama ile öğrencinin kazanacağı kazanımlar ise; - Kavimler Göçünün
sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder. - Kavimler Göçü
sonucunda bölgedeki değişimleri siyasi, askeri, kültürel ve etnik açıdan
analiz eder ve yorumlamasını yapar. - Kavimler Göçünün
gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi olacağını
ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin
kuruluş temelini ve bölgedeki siyasi etkinliklerin neler olabileceğiyle
alakalı çıkarımlarda bulunur. |
ÖĞRENCİLERİN NE YAPMASINI BEKLİYORSUNUZ? |
Öğrencilerin öncelikle konuyu
ders kitabından okumalarını ve sonrasında da özellikle devlet/kavim
isimlerinin olduğu önemli yerleri not almasını bekliyorum. Öğrencinin anlatım
içerisinde verilen bölgeleri yönleri anlayabilmesi için harita bilgisinin
coğrafya dersi aracılığıyla ve benim yönlendirmemle birlikte iyi olması
gerekmektedir. Özellikle kavimlerin nerelerde yaşadıkları ve isimlerini iyi
bilmesi gerekir. Teorik açıdan ilk olarak öğrencilerin bunu gerçekleştirmesi
gerekir. |
HAZIRLADIĞINIZ MATERYALİN AŞAMA AŞAMA
EKRANINDA NELER OLACAK VE İLERLEME NASIL GERÇEKLEŞECEK? |
–İlk olarak konuya giriş
yapılacak ve konunun ayrıntılarına inilmeye başlandığı sırada materyal
devreye katılacak ve süreç aşamalı olarak aktarılırken materyaldeki hareketli
şekiller(insan gruplarını-askerleri ve diğer kavimleri temsil edecektir)
uygun yerlere anlatım vakti geldiğinde (kronolojik şekilde) bırakılarak
ilgili savaşların-bölgelerin-kavimlerin bulunduğu yerler, yapılan yer
değiştirmelerinin bölgesel olarak izlenmesi sağlanacaktır. En sonunda ise
konunun günümüzdeki etkilerine de yine uygun hareketli şekillerle(günümüzde
Avrupa ve Doğu Avrupa’da kurulmuş olan devletleri ve kavimleri temsil
edecektir.) değinilecektir. |
ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKENLER? |
Öğrencinin materyal üzerinde yapması gereken
ise; Öğrenciler daha önce
aldığı notlar aracılığıyla harita üzerinde önceden hazırlanmış şekilleri
oklarla belirtilen yönlerde hareket ettirmesini bekliyorum. Böylece öğrenci
göç hareketinin ne yönde yapıldığını, göç güzergâhını harita üzerinde
uygulamalı olarak görmesi gerekir. Benim tarafımdan konunun anlatımı
yapıldıktan sonra benim sorduğum açık uçlu soruları bu harita ve uygulamayı göz
önüne alarak cevaplandırmasını istiyorum. Öğrenci bunu yaparken kitaptan
ezberlenmiş gibi değil anlatılandan yola çıkarak kendi yorumunu yapması
gerekir. |
HAZIRLADIĞINIZ DERSİN EVRENSEL ÖĞRENME
TASARIMI İLKELERİNE, YÖNTEM VE STRATEJİLERİNE UYUMU? |
Bu materyal evrensel
öğrenme tasarımı ilkelerinin tanıma, strateji ve beceri ile duyuşsal ağlar
faktörlerine uyumludur. Her öğrencinin bireysel özellikleri farklıdır ancak
derste yaparak/yaşayarak öğrenme yöntemi bütün öğrencilerin beş duyu organına
hitap eden bir yöntem olduğundan dolayı benim hazırladığım materyal de bu
yöntem referans alınarak hazırlanmıştır. Öğrenci bu materyalle beraber
anlatılan konuyu/olayı minik bir uygulamayla, yaparak/yaşayarak özümsemiş
olacaktır. Kısaca bu materyal evrensel öğrenme tasarımı ilkelerine uyumludur.
|
DERSİ HAZIRLARKEN KULLANDIĞINIZ
ARAÇ/TEKNOLOJİLER VE KAYNAKLARIN LİSTESİ |
-Tarih Atlası ve Fiziki
Dünya Haritası -MEB Ders Kitabı -Yardımcı Kaynaklar -Materyalin hazırlanması
sürecinde kullanılan araç-gereçler(karton, makas, yapıştırıcı, kalem vs.) -Kamera-Bilgisayar/Telefon-Anlatım
sırasında İnternet Bağlantısı -Ayrıca başka öğretmen ve öğrencilerin görmesi
ve konuyu tekrarlaması açısından veya materyalin yapılabilmesi için
kılavuzluk açısından YouTube Platformuna ekleyeceğim bunun için de YouTube
üyeliği. Anlatım sırasında da Zoom Meets Programını kullanacağım. |
ÖĞRENCİLERİN BU DERSE KATILMAK İÇİN İHTİYAÇ
DUYACAKLARI ARAÇ/TEKNOLOJİ VE KAYNAK LİSTESİ? |
-Tarih Atlası ve Fiziki
Dünya Haritası -MEB Ders Kitabı -Yardımcı Kaynaklar -Materyalin kullanılması
sırasında kullanılacak araç gereçler(defter, kâğıt, kalem) -Dersi dinlemek için
Kamera-Bilgisayar/Telefon- İnternet Bağlantısı tekrar izlemek veya materyali
yaparken kendilerine kılavuz olabilmesi için YouTube ücretsiz üyeliği. Son
olarak dersin canlı olarak izlenebilmesi için Zoom Meets ücretsiz üyeliği.(Üyeliklerin
veli gözetiminde oluşturulmasına özen gösterilecektir.) |
Yorumlar
Yorum Gönder