ÖDEV 3 (Güncel)

*Bu ödevde kullanacağım uygulamaları değiştirmek durumunda kaldım. Zoom Meets uygulaması Google Meets uygulamasına göre daha verimli olacağı görüşündeyim. Ekran paylaşımı, çevrimiçi/dışı kayıt ve indirme özelliği, ses ve görüntü kalitesi dersin işlenişini daha verimli kılacağı kanaatine vardım.

1.       Seçtiğim ana araç nedir?

·         Zoom Meets uygulamasını kullanacağım.

2.       Bu aracı hangi özelliklerinden dolayı, neden seçtim?

·         Öncelikle Zoom Meets uygulaması son dönemlerde-özellikle pandemi sebebiyle- en güvenli ve aynı şekilde en kullanışlı/verimli bir uygulama olmasından dolayı,

·         Ders anlatımından sonra videoyu kaydetme ve indirebilme avantajından dolayı,

·          Ders esnasında ekran paylaşımı imkânı bulunmasından dolayı ve öğrencilerin kuru bilgi aktarımıyla değil, uzaktan da olsa istenilen tam verim alınamayacak da olsa, uygulamalı veya resimli/haritalı ders dinleme olanağı olmasından dolayı, 

·         Öğrencilerim bir yerde takıldığında o anlaşılmayan yer geçmeden hemen anında sesli ve görüntülü bir şekilde iletişim kurma avantajından dolayı,

·         Öğrencilerimin konuyu anlayıp anlamadıklarını test etmek amacıyla öğrencilerimle rahat bir şekilde iletişim kurabilmek için,

3.       Seçtiğim araca ek olarak kullanabileceğim alternatif başka hangi araçları kullanabilirim?

·         Ana araç olarak Zoom Meets uygulamasını kullanacağımı yukarıdaki soruda söylemiştim. Ancak herhangi bir problem durumunda da kullanabileceğim ek araçlar bulunmaktadır. Bunlar Skype Uygulaması ve en son çare bana göre eğitim-öğretim için verimli olmasa da yine dünya çapında güvenli olan Google’ın Google Meets Uygulamasını tercih edeceğim.

4.       Kullanacağım ana araç ve alternatif araçlar arasındaki farklar?

·         Aslına bakacak olursak seçtiğim ana araç ve alternatif araçlar arasında çok büyük farklar bulunmamaktadır. Farklar genel olarak ses/görüntü ve internet hızı bağlamında bulunmaktadır. Zoom Meets Uygulamasında ekran paylaşımı sırasında ve ses ile görüntü aktarımında internet daha hızlı; ses ve görüntü daha net iletilmektedir. Ancak bu durum dışında alternatif araçlarımla ana aracım arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır. Yine herhangi bir sistemsel sıkıntıya ya da benim öğretmen olarak elimdeki teknolojik araca uygun olarak da alternatiflerim olan Skype ve Google Meets de ders anlatımında verim az bile olsa kullanılabilir.

5.       Seçtiğim aracın öğretimsel bağlamda kullanılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?

·         Öğretimsel bağlamda öğrenci derse girmeden önce bir ön hazırlık yapmak zorundadır. Bu ön hazırlık sayesinde öğrenci kendi kendine hem derse olan ilgisini arttıracak hem de anlatılacak konunun temelini atmış olacak. Öğrenci dersi dinlerken ders esnasında paylaşılacak olan haritadan uygulamalı bir şekilde dersi takip etmesi gerekmektedir. Ayrıca ders sırasında kendine göre çok küçük notlar tutması da elzemdir. Çünkü bu yazdığı cümleler ile öğrenci hem konunun aklında kalıcılığını artıracak hem de konuyu kendi cümleleriyle kendi kendine anlatmış olacak. Ayrıca öğrenci takıldığı yeri kendisine sunulan bu teknolojik imkânlar sayesinde derhal o anda sorması da öğrenciden kendisinin dersi anlayabilmesi adına beklenen bir davranıştır. Bir öğretmen olarak da bana düşen görev ise konuyu anlatırken öğrencinin akademik seviyesine uygun bir yaklaşımla ve anlaşılır bir dil ile öğrenciye gereken bilgileri aktarmaktır.   

HAYRETTİN YÜKSEL-18010015023

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar