ÖDEV 3 (Güncel)
*Bu ödevde kullanacağım uygulamaları değiştirmek durumunda kaldım. Zoom Meets uygulaması Google Meets uygulamasına göre daha verimli olacağı görüşündeyim. Ekran paylaşımı, çevrimiçi/dışı kayıt ve indirme özelliği, ses ve görüntü kalitesi dersin işlenişini daha verimli kılacağı kanaatine vardım.
1. Seçtiğim
ana araç nedir?
·
Zoom Meets uygulamasını kullanacağım.
2. Bu aracı
hangi özelliklerinden dolayı, neden seçtim?
·
Öncelikle Zoom Meets uygulaması son
dönemlerde-özellikle pandemi sebebiyle- en güvenli ve aynı şekilde en
kullanışlı/verimli bir uygulama olmasından dolayı,
·
Ders anlatımından sonra videoyu kaydetme ve
indirebilme avantajından dolayı,
·
Ders
esnasında ekran paylaşımı imkânı bulunmasından dolayı ve öğrencilerin kuru
bilgi aktarımıyla değil, uzaktan da olsa istenilen tam verim alınamayacak da
olsa, uygulamalı veya resimli/haritalı ders dinleme olanağı olmasından
dolayı,
·
Öğrencilerim bir yerde takıldığında o
anlaşılmayan yer geçmeden hemen anında sesli ve görüntülü bir şekilde iletişim
kurma avantajından dolayı,
·
Öğrencilerimin konuyu anlayıp anlamadıklarını
test etmek amacıyla öğrencilerimle rahat bir şekilde iletişim kurabilmek için,
3. Seçtiğim
araca ek olarak kullanabileceğim alternatif başka hangi araçları kullanabilirim?
·
Ana araç olarak Zoom Meets uygulamasını
kullanacağımı yukarıdaki soruda söylemiştim. Ancak herhangi bir problem
durumunda da kullanabileceğim ek araçlar bulunmaktadır. Bunlar Skype Uygulaması
ve en son çare bana göre eğitim-öğretim için verimli olmasa da yine dünya
çapında güvenli olan Google’ın Google Meets Uygulamasını tercih edeceğim.
4. Kullanacağım
ana araç ve alternatif araçlar arasındaki farklar?
·
Aslına bakacak olursak seçtiğim ana araç ve
alternatif araçlar arasında çok büyük farklar bulunmamaktadır. Farklar genel
olarak ses/görüntü ve internet hızı bağlamında bulunmaktadır. Zoom Meets
Uygulamasında ekran paylaşımı sırasında ve ses ile görüntü aktarımında internet
daha hızlı; ses ve görüntü daha net iletilmektedir. Ancak bu durum dışında
alternatif araçlarımla ana aracım arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır.
Yine herhangi bir sistemsel sıkıntıya ya da benim öğretmen olarak elimdeki
teknolojik araca uygun olarak da alternatiflerim olan Skype ve Google Meets de
ders anlatımında verim az bile olsa kullanılabilir.
5.
Seçtiğim aracın öğretimsel bağlamda kullanılmasında
dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
·
Öğretimsel bağlamda öğrenci derse girmeden önce
bir ön hazırlık yapmak zorundadır. Bu ön hazırlık sayesinde öğrenci kendi
kendine hem derse olan ilgisini arttıracak hem de anlatılacak konunun temelini
atmış olacak. Öğrenci dersi dinlerken ders esnasında paylaşılacak olan
haritadan uygulamalı bir şekilde dersi takip etmesi gerekmektedir. Ayrıca ders
sırasında kendine göre çok küçük notlar tutması da elzemdir. Çünkü bu yazdığı
cümleler ile öğrenci hem konunun aklında kalıcılığını artıracak hem de konuyu
kendi cümleleriyle kendi kendine anlatmış olacak. Ayrıca öğrenci takıldığı yeri
kendisine sunulan bu teknolojik imkânlar sayesinde derhal o anda sorması da
öğrenciden kendisinin dersi anlayabilmesi adına beklenen bir davranıştır. Bir
öğretmen olarak da bana düşen görev ise konuyu anlatırken öğrencinin akademik
seviyesine uygun bir yaklaşımla ve anlaşılır bir dil ile öğrenciye gereken
bilgileri aktarmaktır.
HAYRETTİN YÜKSEL-18010015023
Yorumlar
Yorum Gönder