Twitter, Facebook, İnstagram Ve YouTube
Gibi Sosyal Medya Ağlarının Kişisel ve Mesleki Gelişim Ağı Olarak
Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi ve Sosyal Medyanın İnsanlar Üzerindeki
Etkisi
Benim kanaatimce hiçbir sosyal
medya ağından akademik ve ders amaçlı sağlıklı ve doğru bilgiye ulaşılamaz.
Ancak bu düşünceme nispeten YouTube ve Pinterest uygulamaları bizim çok az da
olsa sağlıklı bilgiye ulaşmamızı sağlıyor ancak yine de akademik olarak etkili
ve verimli bilgiyi karşımıza çıkarmıyor. Akademik araştırma için o dönemlerde
yazılan bir yazı, hazırlanan bir belge ya da çekilen bir fotoğraf akademik
kaynak çerçevesine alınabilir. Veyahut konuyla ilgili yapılan bilimsel verilere
dayalı araştırmalar ve yazılan makaleler/kitaplar bize akademik bilgi
verebilir. Konuyu uygulama bazında ele alacak olursak da eğer;
1. Pinterest:
Bu uygulama genellikle Güzel
Sanatlar Fakültesi'nde ve Eğitim Fakülteleri'nin Sanat Bölümleri'nde okuyan
öğrencilere faydası olmaktadır. Burada yapılan bir işlemeyi vehayut yapılan bir
resim çalışmasını incelemek ya da fikir elde edebilmek amacıyla ilgili
bölümlerin öğrencileri tarafından ziyaret edilebilir. Yine bu uygulama
ortaöğretim ve lise çağlarında eğitim gören öğrenciler açısından da etkili
olabilmektedir.(Yine aynı şekilde sanatsal yönden etkili olabilmektedir.)
2.YouTube:
Bu uygulamada ise akademik veri bulunma olasılığı daha düşük
ancak lise ve ortaöğretim çağlarında eğitim gören öğrenciler için aldıkları
derslerin anlatımını yapan kanallardan aldığı eğitime takviye oluşturabilir.
Yine aynı şekilde üniversite öğrencilerine yönelik özellikle de KPSS ve
Öğretmenlik Alan Eğitimi üzerine yapılan hazırlığa takviye amacıyla faaliyet
gösteren kanallar da mevcuttur. Burada her konuyla alakalı daha çok içerik
bulunmakta ancak akademik, sağlıklı ve doğru bilgiler yönüyle daha az bilgiler
ve içerikler bulunmaktadır.
Sosyal Medyanın Zararlı Etkileri:
*Daha önce yukarıda da
bahsettiğim üzere sosyal medya üzerinden akademik ve ders amaçlı sağlıklı ve
doğru bilgiye ulaşılamaz. Bu yüzden bilgi kirliliği çok olur ve sonuç
itibariyle doğru bilgiyi yakalama şansımız çok çok düşüktür.
*Sosyal Medyada ortaya atılan bir
görüş yanlış/doğru denilmeden kulaktan kulağa yayılmaktadır. Özellikle doğal
afet ve salgın hastalık gibi dünyayı etkisi altına alan durumlarda bu tarz bir
durumla daha çok karşı karşıya kalmaktayız. Bu da insanlar üzerinde korku,
panik, üzüntü, stres ve anksiyete gibi psikolojik tahribatları hem birey
düzeyinde hem de toplum düzeyinde artırmaktadır.
* Sosyal Medya bilimin temeli
olan merak, düşünme, eleştirme ve sorgulama gibi kavramlardan biz insanları
uzaklaştırmaktadır.
*Ayrıca sosyal medya bir öğretim
aracı değil bir kitle iletişim aracı olduğu için eğitim amacıyla kullanılmak
istense de eğitim amacı haricindeki diğer amaçlar için kullanılma ihtimali
sosyal medyanın kendine özgü iç dünyasının cazibesi dolayısıyla daha ağır
basar.
Sosyal Medyanın Yararlı Etkileri:
*Sosyal Medya Ağlarının tümünün
eğitim ve öğretim için hiçbir yararı yoktur. Ancak haberleşme ve iletişim
yönüyle yararlı etkileri bulunabilmektedir. Ülke veya dünya çapında gerçekleşen
bir olay hakkında her türlü bilgiye anında ulaşabiliyoruz. Bu da insanların
ülke ve dünya çapında bilinçlenmesini ve gündemden haberdar olmasını
sağlamaktadır.
Kişisel
ve Mesleki Gelişim Ağı Olarak Kullandığım ve Kullanılabilecek Platformların
Listesi
Öğretim Teknolojileri ve Diğer Eğitim Bilimleri Dersleri/KPSS’de de
Sorumlu Olunan Diğer Dersler İçin
1. Benim
Hocam Yayınları - YouTube
2. Yedi
İklim Yayınları - YouTube
Tarih Eğitimi ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testine Hazırlık İçin ve Lise
Öğrencilerine Yönelik Kaynak Olarak
1. DFT
Tarih – Youtube
2. Harp
Tarihi – YouTube
3. Prof.
Dr. Ahmet Şimşirgil - YouTube
Yorumlar
Yorum Gönder