Twitter, Facebook, İnstagram Ve YouTube Gibi Sosyal Medya Ağlarının Kişisel ve Mesleki Gelişim Ağı Olarak Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi ve Sosyal Medyanın İnsanlar Üzerindeki Etkisi

Benim kanaatimce hiçbir sosyal medya ağından akademik ve ders amaçlı sağlıklı ve doğru bilgiye ulaşılamaz. Ancak bu düşünceme nispeten YouTube ve Pinterest uygulamaları bizim çok az da olsa sağlıklı bilgiye ulaşmamızı sağlıyor ancak yine de akademik olarak etkili ve verimli bilgiyi karşımıza çıkarmıyor. Akademik araştırma için o dönemlerde yazılan bir yazı, hazırlanan bir belge ya da çekilen bir fotoğraf akademik kaynak çerçevesine alınabilir. Veyahut konuyla ilgili yapılan bilimsel verilere dayalı araştırmalar ve yazılan makaleler/kitaplar bize akademik bilgi verebilir. Konuyu uygulama bazında ele alacak olursak da eğer;

 1. Pinterest:

Bu uygulama genellikle Güzel Sanatlar Fakültesi'nde ve Eğitim Fakülteleri'nin Sanat Bölümleri'nde okuyan öğrencilere faydası olmaktadır. Burada yapılan bir işlemeyi vehayut yapılan bir resim çalışmasını incelemek ya da fikir elde edebilmek amacıyla ilgili bölümlerin öğrencileri tarafından ziyaret edilebilir. Yine bu uygulama ortaöğretim ve lise çağlarında eğitim gören öğrenciler açısından da etkili olabilmektedir.(Yine aynı şekilde sanatsal yönden etkili olabilmektedir.)

 2.YouTube:

Bu uygulamada ise akademik veri bulunma olasılığı daha düşük ancak lise ve ortaöğretim çağlarında eğitim gören öğrenciler için aldıkları derslerin anlatımını yapan kanallardan aldığı eğitime takviye oluşturabilir. Yine aynı şekilde üniversite öğrencilerine yönelik özellikle de KPSS ve Öğretmenlik Alan Eğitimi üzerine yapılan hazırlığa takviye amacıyla faaliyet gösteren kanallar da mevcuttur. Burada her konuyla alakalı daha çok içerik bulunmakta ancak akademik, sağlıklı ve doğru bilgiler yönüyle daha az bilgiler ve içerikler bulunmaktadır.

Sosyal Medyanın Zararlı Etkileri:

*Daha önce yukarıda da bahsettiğim üzere sosyal medya üzerinden akademik ve ders amaçlı sağlıklı ve doğru bilgiye ulaşılamaz. Bu yüzden bilgi kirliliği çok olur ve sonuç itibariyle doğru bilgiyi yakalama şansımız çok çok düşüktür.

*Sosyal Medyada ortaya atılan bir görüş yanlış/doğru denilmeden kulaktan kulağa yayılmaktadır. Özellikle doğal afet ve salgın hastalık gibi dünyayı etkisi altına alan durumlarda bu tarz bir durumla daha çok karşı karşıya kalmaktayız. Bu da insanlar üzerinde korku, panik, üzüntü, stres ve anksiyete gibi psikolojik tahribatları hem birey düzeyinde hem de toplum düzeyinde artırmaktadır.

* Sosyal Medya bilimin temeli olan merak, düşünme, eleştirme ve sorgulama gibi kavramlardan biz insanları uzaklaştırmaktadır.

*Ayrıca sosyal medya bir öğretim aracı değil bir kitle iletişim aracı olduğu için eğitim amacıyla kullanılmak istense de eğitim amacı haricindeki diğer amaçlar için kullanılma ihtimali sosyal medyanın kendine özgü iç dünyasının cazibesi dolayısıyla daha ağır basar.

 

Sosyal Medyanın Yararlı Etkileri:

*Sosyal Medya Ağlarının tümünün eğitim ve öğretim için hiçbir yararı yoktur. Ancak haberleşme ve iletişim yönüyle yararlı etkileri bulunabilmektedir. Ülke veya dünya çapında gerçekleşen bir olay hakkında her türlü bilgiye anında ulaşabiliyoruz. Bu da insanların ülke ve dünya çapında bilinçlenmesini ve gündemden haberdar olmasını sağlamaktadır.

Kişisel ve Mesleki Gelişim Ağı Olarak Kullandığım ve Kullanılabilecek Platformların Listesi

Öğretim Teknolojileri ve Diğer Eğitim Bilimleri Dersleri/KPSS’de de Sorumlu Olunan Diğer Dersler İçin

1.       Benim Hocam Yayınları - YouTube

2.       Yedi İklim Yayınları - YouTube

Tarih Eğitimi ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testine Hazırlık İçin ve Lise Öğrencilerine Yönelik Kaynak Olarak

1.       DFT Tarih – Youtube

2.       Harp Tarihi – YouTube

3.       Prof. Dr. Ahmet Şimşirgil - YouTube

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar