ÖDEV2 

Dersin Adı               : Tarih

Sınıflar                     : 9. Sınıf

Ünitenin Adı/No    : 4. Ünite: İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası

Konu                       : Kavimler Göçü

 

1.      Öğretmeye çalışacağım konu ve/veya öğrencilerimin öğrenmesini istediğim(kazanımlar) nedir?

Konu: Kavimler Göçü

Elde Edilecek Kazanımlar:

·         Türklerin Asya’da tarih sahnesine çıktıkları ve yaşadıkları alanlar ile başlıca kültür

çevrelerini tanır.

·         İlk ve Orta Çağlarda İç Asya’daki Türk siyasi teşekküllerinin güç ve yönetim yapısını

kavrar.

·         İslamiyet öncesi dönemde Türklerin yaşadığı coğrafyalar ile hayat tarzları arasındaki

ilişkiyi analiz eder.

·         Kavimler Göçü’nün sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder.

·         Asya merkezli Türk Devletlerinin çevrelerindeki devletlerle ilişkilerinin çok boyutlu

yapısını analiz eder.

·         Kavimler Göçü’nün sebep olduğu buhranı ve bunun sonucundaki ortaya çıkan

gelişmeleri kavrar.

·         Kavimler Göçü sonucundaki bölgedeki değişimleri siyasi, askeri, kültürel ve etnik

olarak analiz eder ve yorumlamasını yapar.

·         Kavimler Göçü’nün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi

olacağını ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin

kuruluş amacını ve bölgedeki siyasi etkinliklerinin neler olabileceğiyle alakalı

çıkarımlarda bulunur.

 

2.      Seçtiğim bu konuyu sunma/paylaşma ile ilgili düşündüğüm teknoloji-yöntem/teknik nedir?

Yöntem    : Sunuş Yoluyla Anlatım

Teknik       : Eş Zamanlı (Online) Video Konferans Ders Anlatımı

Teknoloji  :Kamera-İnternet Bağlantısı-Bilgisayar veya Telefon

 

3.      Konuyu anlatmak için neden bu teknolojiyi ve yöntem/tekniği seçtim?

Bu yöntemi seçmemin nedeni;

a.      Pandemi döneminde uzaktan eğitim olduğu için öğrencilere ulaşmam zor ve dışarıda da bulaş riski çok fazla ve pandemi dolayısıyla uzmanların ve genelgelerin yüz yüze eğitimi kısıtlamasından dolayı,

b.      Bu zorlu şartlar altında hiç ders yapmamaktansa ve  öğrencilerin bilgi eksikliği olmamasını sağlamak dolayısıyla,

c.     Dersin konusunun ileride anlatacağım konuların temeli olması sebebi ile ünite girişine uygun olan anlatım yöntemi bu yöntem olduğundan dolayı seçtim. 

4.      Bu seçimlerimin öğretim/öğrenme sürecine katkısı ne olacak?

 Konuyla ilgili katkılarını sıralamak istersek eğer:

a.     Öğrenci geçmişle bağlantı kurup o dönemde yaşayan insanları anlamaya çalışarak empati yapacak.

b.      Bu konudaki kazanımlarını sosyal ve düşünce hayatına uygulayacak.

c.       Geçmişte yapılan hataların gelecekte tekrarlanmaması gerektiğini bilecek.

d.      Kavimler Göçü’nün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi

       olacağını ve bu olaydan sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin

       kuruluş amacını ve bölgedeki siyasi etkinliklerinin neler olabileceğiyle alakalı

       çıkarımlarda bulunacak.

  e.   Aslında ders verimi olarak çok az bir verim elde edeceğiz ama öğrencilerin okulla olan bağını koparmamak ve bu sürecin hep böyle gitmeyeceğini göstermek niyetiyle ve akademik olarak da yetersiz kalmamaları gibi katkıları olacağını düşünüyorum.

5.      Benden başka bu şekilde konuyu paylaşan/sunanlar var mı? Varsa benim farkım nedir?

Özellikle pandemi döneminde biz öğretmenler aynı konumda olacağımız için diğer öğretmenler de benim uyguladığım yöntemi seçecektir. Benim farkım ise bu ve diğer bütün konuların paylaşımı/aktarımı sırasında sadece eş zamanlı(online) video konferans yapmayacak olmamdır. Konu anlatımı sonrasında öğrencilerin konuyu pekiştirebilmesi için

                           I.            Konuyla ilgili okuyabilecekleri kitap/makale önerisi yapacağım.

                         II.            Konuyla ilgili inceleyebilecekleri haritaları paylaşacağım.

                       III.            İlerideki gireceği sınavlar için de kazanım testleri paylaşacağım.

                       IV.            Anlatımını yaptığım konunun dokümanlarını da paylaşacağım.

           V.        Yeni konu haftasına gelmeden önce de öğrencilerime bazı görevler vereceğim ve konunun işlenmesinden birkaç gün sonraya tekrardan bir eş zamanlı (online) video konferans dersi başlatacağım ve orada öğrencilerimin görüntü ve ses aracılığı ile edindikleri bilgileri tartışmasını ve yorumlamasını isteyeceğim böylece konuyu daha iyi ve farklı yönlerinden anlatacağım

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar