ÖDEV2
Dersin Adı : Tarih
Sınıflar : 9. Sınıf
Ünitenin Adı/No : 4. Ünite: İlk ve Orta Çağlarda Türk
Dünyası
Konu : Kavimler Göçü
1. Öğretmeye çalışacağım konu ve/veya
öğrencilerimin öğrenmesini istediğim(kazanımlar) nedir?
Konu: Kavimler Göçü
Elde Edilecek Kazanımlar:
·
Türklerin
Asya’da tarih sahnesine çıktıkları ve yaşadıkları alanlar ile başlıca kültür
çevrelerini tanır.
·
İlk
ve Orta Çağlarda İç Asya’daki Türk siyasi teşekküllerinin güç ve yönetim
yapısını
kavrar.
·
İslamiyet
öncesi dönemde Türklerin yaşadığı coğrafyalar ile hayat tarzları arasındaki
ilişkiyi analiz eder.
·
Kavimler
Göçü’nün sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder.
·
Asya
merkezli Türk Devletlerinin çevrelerindeki devletlerle ilişkilerinin çok
boyutlu
yapısını analiz eder.
·
Kavimler
Göçü’nün sebep olduğu buhranı ve bunun sonucundaki ortaya çıkan
gelişmeleri kavrar.
·
Kavimler
Göçü sonucundaki bölgedeki değişimleri siyasi, askeri, kültürel ve etnik
olarak analiz eder ve yorumlamasını
yapar.
·
Kavimler
Göçü’nün gelecek tarihlerde hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi
olacağını ve bu olaydan
sonra bölgede ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin
kuruluş amacını ve
bölgedeki siyasi etkinliklerinin neler olabileceğiyle alakalı
çıkarımlarda bulunur.
2. Seçtiğim bu konuyu sunma/paylaşma ile
ilgili düşündüğüm teknoloji-yöntem/teknik nedir?
Yöntem : Sunuş Yoluyla Anlatım
Teknik : Eş Zamanlı (Online) Video Konferans Ders Anlatımı
Teknoloji :Kamera-İnternet Bağlantısı-Bilgisayar veya Telefon
3. Konuyu anlatmak için neden bu
teknolojiyi ve yöntem/tekniği seçtim?
Bu yöntemi seçmemin nedeni;
a. Pandemi döneminde uzaktan eğitim
olduğu için öğrencilere ulaşmam zor ve dışarıda da bulaş riski çok fazla ve pandemi dolayısıyla uzmanların ve genelgelerin yüz yüze eğitimi kısıtlamasından dolayı,
b. Bu zorlu şartlar altında hiç ders yapmamaktansa ve öğrencilerin bilgi eksikliği olmamasını sağlamak dolayısıyla,
c. Dersin konusunun ileride anlatacağım
konuların temeli olması sebebi ile ünite girişine uygun olan anlatım yöntemi bu yöntem olduğundan dolayı seçtim.
4.
Bu
seçimlerimin öğretim/öğrenme sürecine katkısı ne olacak?
Konuyla ilgili katkılarını sıralamak istersek eğer:
a. Öğrenci geçmişle
bağlantı kurup o dönemde yaşayan insanları anlamaya çalışarak empati yapacak.
b. Bu konudaki kazanımlarını sosyal ve
düşünce hayatına uygulayacak.
c. Geçmişte yapılan hataların gelecekte
tekrarlanmaması gerektiğini bilecek.
d. Kavimler Göçü’nün gelecek tarihlerde
hangi olaylara ve devletlere ne gibi bir etkisi
olacağını ve bu olaydan sonra bölgede
ortaya çıkacak olan yeni güç ve devletlerin
kuruluş amacını ve bölgedeki siyasi
etkinliklerinin neler olabileceğiyle alakalı
çıkarımlarda bulunacak.
e. Aslında ders verimi olarak çok az bir verim elde edeceğiz ama öğrencilerin okulla olan bağını koparmamak ve bu sürecin hep böyle gitmeyeceğini göstermek niyetiyle ve akademik olarak da yetersiz kalmamaları gibi katkıları olacağını düşünüyorum.
5.
Benden
başka bu şekilde konuyu paylaşan/sunanlar var mı? Varsa benim farkım nedir?
Özellikle pandemi döneminde biz öğretmenler aynı konumda olacağımız için diğer öğretmenler de benim uyguladığım yöntemi seçecektir. Benim
farkım ise bu ve diğer bütün konuların paylaşımı/aktarımı sırasında sadece eş zamanlı(online) video konferans yapmayacak olmamdır. Konu anlatımı sonrasında öğrencilerin
konuyu pekiştirebilmesi için
I.
Konuyla
ilgili okuyabilecekleri kitap/makale önerisi yapacağım.
II.
Konuyla
ilgili inceleyebilecekleri haritaları paylaşacağım.
III.
İlerideki
gireceği sınavlar için de kazanım testleri paylaşacağım.
IV.
Anlatımını
yaptığım konunun dokümanlarını da paylaşacağım.
V. Yeni konu haftasına gelmeden önce de öğrencilerime bazı görevler vereceğim ve konunun işlenmesinden birkaç gün sonraya tekrardan bir eş zamanlı (online) video konferans dersi başlatacağım ve orada öğrencilerimin görüntü ve ses aracılığı ile edindikleri bilgileri tartışmasını ve yorumlamasını isteyeceğim böylece konuyu daha iyi ve farklı yönlerinden anlatacağım
Yorumlar
Yorum Gönder